This is a refuge

Misstänker att det inte räknas som att jag har bloggat efter förmiddagens inlägg. Jag har mest glömt bort att skriva under hela helgen, för det har hela tiden legat i bakhuvudet sen inte blivit mycket mer av det. Efter imlämningen i Fredags var planen för mig att ha en lugn och skön helg, utan att behöva tänka ppå skola. Och det lyckades jag bra med.

Var hos mamma större delen av Lördagen, och sen avslutades den framför melodifestivalen. Jag tycker att fel vann. Igen. Det är en bra låt, men snälla rara, vad fattar inte svenska folket? Europa skiter fullständigt i det, vilket man såg från de europeiska jurygrupperna. Hade då istället Salem, Ola eller Andreas vunnit, hade vi i alla fall haft en chans. Det har vi inte nu. Punkt slut. Kan väll dock tillägga att jag själv tyckte att Eric Saade skulle vunnit, eller möjligen Salem.

Söndagen blev total slappardag framför tvn. Massor av avsnitt av Merlin, och jag började sen även att titta på Prison Break från allra första början. Eftersom jag var i skolan hela dagen igår, och mina planer för idag blev inställda, fortsatte jag även idag. Det är lika bra som första gången. Och Wentworth Miller var ju så snygg i första säsongen. Synd att det gick utför i den sista säsongen för honom.

Kan väll tillägga att jag itne enbart legat i soffan idag. Har även städat, bakat bröd, och gjort ett tappert försök till någon sorts vetebullar med fyllning. De gick mindre bra dock, hurm. Behövs nog göras en gång eller två till innan jag fått kläm på hur de ska göras. Ugnen jag och jag var inte kompisar just då.

Imorgon är det skola igen, och på kvällen blir det bio med Jennie. Nu däremot blir det ett avsnitt till. Har inte bestämmt om det blir Merlin eller Prison break än :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0