Alice in Wonderland



Gick ju som sagt på bio i onsdags kväll, tillsammans med bland annat Jennie och Viktor. Alice in Wonderland stog på tablån, i 3D dessutom. Jag är inte speciellt förtjust i det, men ville se filmen, och hade bra sällskap. Jag läste båda böckerna som filmen är baserad på i somras, och tyckte till min förvåning om dom. Dock tycker jag inte lika mycket om filmen. Skådespelarnas insatser är absolut bra, jag vet inte om Johnny Depp kan göra någonting dåligt, och att höra "Professor Snape" som the Blue Caterpillar var allt bra kul. Men resten gav inte mig speciellt mycket. Tyckte att de blandat de två böckerna för mycket. Tagit de sekvenser de gillade bäst och mixat ihop till en film. På allt det här finns en hel del som inte finns med i boken alls, och förstör hela historien. Wonderland har målats upp väldigt bra på vissa ställen och på en del andra, inte bra alls. Så på det stora hela var det en besvikelse, hade väntat mig mer av filmen. Bästa karaktären enligt mig var March Hare, han var fantastiskt gjord.

Kul detalj jag la märke till var dock att Johnny Depp sprang likadant i den här filmen som han gör i Pirates. Undrar om det betyder att han springer så i verkliga livet också? haha :P.

Bästa med den här filmen är nog soundtracket Almost Alice. Har inte hunnit lyssna på alla låtar, men de som jag har hunnit med har varit fantastiskt bra. In transit är en av de bästa, och det säger jag inte på grund av vem som gjort den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0