Årslista

                                                  
Tidigare år: 2007   2008   2009


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo, ja, det gjorde jag allt. Reste till lite nya ställen, provade och lagade mycket ny mat, började plugga psykologi (gymnasiet räknas inte, var ju knappt där).. Det finns nog mycket mer nytt som jag gjort eller upplevt i år, men jag minns inte just nu.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, det kan man väl säga. Gav som vanligt inga, så då höll jag ju det :P

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Jennie och Viktor fick Nayeli i Oktober, och Kristina fick en liten pojke på juldagen.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Danmark, Tyskland, England, USA. Och Holland om man ska räkna mellanlandningar :)

6. Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011?

Om jag inte minns fel svarade jag förra året på den här frågan att jag saknat ett Panic! album. Jag saknar det än! ;) Men nu
vet jag att det verkligen kommer ett under 2011. Vill dock fortfarande ha det, haha.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Det är inte så mycket datum jag kommer minnas, utan mer händelser som ofta var lite mer än just en dag. Mina resor, väntan på att Jennie och Kristina skulle sluta vara gravida, sommarens konserter...

8. Vad var din största framgång 2010?
Positiviteten jag fann över livet. Personlig utveckling och insikt överhuvudtaget.

9. Största misstaget?

Jag vill inte säga att saker och ting har varit misstag. Det är synd och gå runt och ångra saker och ting. Finns väl saker som jag kanske inte borde ha gjort eller sagt, men för det mesta har det lett till händelser som haft ett positivt utfall i slutändan.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Har varit sjuk ovanligt mycket. Tycker att det verkar vara en uppåtgående trend år efter år nu. Ogillar. Mycket förkylningar, en del feber och massa hosta. Men inget direkt allvarligt.

11. Bästa köpet?

Min dataskärm. Fattar inte hur vi kunde ha filmkväll innan, när vi satt framför min 9” skärm, hurm.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom den tråkiga hyran och mat, troligen mammas biljett till Chicago.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Fanns mycket som gjort mig glad i år. Det är ofta det som ter sig väldigt trivialt för andra som gjort mig mycket glad. Ofta musik relaterat.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oj. I år blir det verkligen svårt. Billionaire – Travie McCoy får nog platsa in här. Den var flitigt spelad i somras. Hela hans skiva för den delen. Det samma gäller Take a Vacation med The Young Veins. Annars har jag lyssnat mycket på Empires även i år. Strangers och Animal är välspelade.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare. Ser även här att det är en uppåtgående trend. Lite roligare dock :) Det kan ju även vara att jag har en ljusare syn på tillvaron än innan, inte just det att jag är gladare. Eller så kanske det är därför jag är gladare. Vem vet.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Varit lite mer framåt ibland.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Tvivlat, och ibland tänkt. Tänka är inte alltid bra.

18. Hur tillbringade du julen?
Julafton firades hemma hos bror+familj, tillsammans med syrran+familj, och mamma och Lars. På juldagen våldgästade jag mamma och Lars, och spenderade mer eller mindre hela dagen där med att ligga i soffan och läsa :P.

19. Blev du kär i år?
Nej. Inte ens i närheten.

20. Hur många one night stands?
Noll.

21. Favoritprogram på TV?
Den här frågan var aldrig nått problem förr. Jag hade en serie jag älskade mest av allt, så var det bara. Nu är det lite mixat. Big Bang Theory, True Blood, Merlin, Sons of Anarchy... Jag kan fortsätta länge.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

23. Bästa boken du läste i år?

Har haft väldigt svårt att läsa böcker som är ”riktiga” det här året. Det har blivit väldigt mycket läsande på nätet, båda hela böcker och typ noveller, men med mitt minne så minns jag oftast inte heller titlar eller författare speciellt länge. En som jag verkligen gillade, och har läst om, är
How a resurrection really feels av Anna.. nått.. haha. Det är lite som en parodi på Harlequin böcker. Väldigt överdrivet, båda vad gällande karaktärer och handling, men väldigt roligt.

24. Största musikaliska upptäckten?
I år har jag mest lyssnat på band och artister jag redan innan vetat om. De har antingen släppt ny musik, eller så har jag helt enkelt inte kunnat släppa de som redan finns. Vet inte om Butch Walker ska räknas in som en upptäckt, för jag tror jag började lyssna på honom redan förra sommaren/hösten (?), men i år fångade han verkligen mitt hjärta. Om man sen ska räkna nya band så får väl The Damned Things placera sig i topp. Jag är helt såld på deras debut skiva. Tycker även att The Black Keys behöver nämnas.

25. Något du önskade dig och fick?

Tror att jag önskade mig en ny kamera, vilket jag fick. Eller ja, fick och fick. Samma gäller en ny säng. Den fick jag ju till hälften iaf :) Även en solig sommar fick jag.

26. Något du önskade dig men inte fick?

Som tidigare nämnt, Panic!'s nya album som inte kommit ut än, Patrick Stump's album som även det skulle ha kommit ut under hösten. Känner att mina önskningar är väldigt musikorienterade, hurm :P

27. Årets bästa film?
Jag vet helt ärligt inte vad jag ska välja. Jag hinner glömma av ganska fort vad jag sett, även om jag tycker att filmen är jätte bra. Har ingen aning om vad jag såg i våras, knappt i somras heller. Minns ett par från i höst, men ingen som jag tycker kan platsa in som årets bästa egentligen.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Det är nu bloggen är bra! Fick gå tillbaka och kika efter. Jag var i skolan, hade föreläsningar och Ronnie sjöng högt för mig i c-huset, vilket jag tyckte var mindre roligt. På kvällen firade jag med vänner hemma hos mig. Blev tårta och kvällspromenad. Dagen efter hade jag kalas för familjen. Årets födelsedag var nog en av de bästa tror jag.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Se ovan önskningar som inte uppfylldes ^^. Även en Empires konsert hade faktiskt gjort sommaren komplett.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Alldaglig låter så tråkigt, men det är väl lite så min stil är. Sommaren var fylld med klänningar iaf, något jag försöker hålla kvar vid, även nu när det är svinkallt ute.

31. Vad fick dig att må bra?

Vännerna, familjen, och musiken.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Det här må komma som en chock, men i år har det inte varit Pete Wentz ^^. Visst, Pete har fått sin del av min uppmärksamhet, och även en hel del andra snyggingar, men mest har jag nog ändå suktat efter Spencer Smith. Och googla inte efter bilder på egen hand, för det är bara vissa tidsperioder han ser bra ut. Som typ nu för tiden ser han mer eller mindre bäst ut, men han har haft sina stunder innan med. Istället kan ni klicka här, och få se fina bilder på honom från lite olika tidpunkter. De i mitten är nyast. :D

33. Vem saknade du?
Jag saknar olika människor vid olika tidpunkter. Saknar dom i Boston lite titt som tätt. Mer när Jess postar nya bilder på facebook. Saknade Helen och pojkarna något fruktansvärt i höst, innan man åter igen fick vant in sig på att inte ses varje dag. Ibland kan jag sakna tjejerna från skolan sjukt mycket, trots att vi sågs dagen innan. Så jag har nog saknat de flesta någon gång under året.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Trots att jag träffat mycket nytt folk i år, är det inte direkt någon jag skapat någon djupare eller bestående relation med. Istället har jag fördjupat mina relationer till många av mina vänner, som till viss del gjorde att de blev nya människor. Det är lika viktigt, och gjorde kanske det hela till de bästa människorna jag träffade i år. Kanske blev lite väl filosofiskt, men jag har ju en tendens att dra mig ditåt numera.



Kommentarer
Bojo

I wish I could comment, but I don't have time and the list would be too long! I'll take it up personaly with you in a few days, when you're in my domain!!!!

Lurv you, whitey/blondey!!!

2010-12-31 @ 16:08:21
URL: http://sr.netlog.com/bodizzzle


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0