12 Oktober

Idag började min dag klockan 05.00. Det var inte direkt frivilligt jag steg upp ur sängen och begav mig på en 2 timmar lång bussresa mot Dingle för första dagen på praktiken. Lyckades att komma med alla bussar och sen även hitta till skolan utan problem. Min nya handledare är jätte trevlig, och på en del sätt väldigt lik min förra som jag kom väldigt bra överrens med. Även de andra lärarna har varit väldigt trevliga och lätta att komma överrens med. Hade inga lektioner idag, förutom klasstid. Jag tyckte att eleverna var så trevliga och lugna, men sen visade det sig att de är typ de som är "vildast" på skolan, vilket inte kommer i närheten av de på min förra praktikplats. Långt ifrån. Så det ska nog allt gå bra där med.

Bussresan är tortyr, speciellt på eftermiddagen när jag satt som en zombie och knappt kunde hålla ögonen uppe. Efter en snabb tur till affären var jag hemma strax efter 7 och har bara hunnit duscha och göra mat. Sängen kallar redan på mig och timmarna fram tills klockan ringer imorgon kommer gå så fort. För fort. Ska läsa lite sen är det dags att ge med sig och sova så länge som möjligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0