What she wore the last time we met was pink and black

Kalaset igår var trevligt. Jag fick mig en gosboll i form av Alwa som somnade hos mig, så vi satt och myste nästan hela tiden. Efteråt gick jag hem till Jennie och vi satt och tjöta innan det var dags för ESC. Som väntat var Sveriges bidrag uruselt och man visste redan när hon uppträtt att det inte skulle bli en vinst. Hon var stel som en pinne, ett nervöst påklistrat leende och låten i sig är inte speciellt bra. Arash skulle sökt till Sverige istället, då hade vi kommit högre upp på resultat listan än vad vi gjorde, hurm.

Jag gillade annars Bosnien & Hercegovina's bidrag, trots att jag inte förstog ett ord, och även Island var helt okej. Favoriten var dock Norge, så helt rätt låt vann. Visst att han behöver slipa lite på sitt uttal på Engelska, men han hade nått väldigt chramigt över både sig och låten. Så jag och Jennie har en ny plan. Nästa år bär det av till Oslo för ESC live, då vi planerar att se Sverige vinna, för nästa år då är det vår tur ;). Är ju roligare att vara där när Sverige vinner än när det är i Sverige, eller? Dessutom ligger Oslo bara hälften så långt bort som Stockholm för oss, så vi har inte lika långt att åka.

Nystartat projekt idag är att jag skaffat mig alla Blink 182 skivor, och dom hade gjort överraskande många, och planen är att lyssna på allt, upprepade gånger tills Augusti. Är inte speciellt kul att gå på konsert och känna igen 2 låtar. Jag menar, just nu är de enda låtarna jag vet av dom 'All the small things' och 'What's my age again?'. Detta ska jag ändra på genom utökningen i musikbiblioteket. 100+ låtar är väll inte så svårt att lära sig?


Kommentarer
Pernilla

Han uttalade orden iaf långt mycket bättre än förra årets vinnare. Och när han endå redan är uppvuxen som tvåspråkig så kan man inte begöra perfekt engelska. Det var ju inte precis så det störde.

2009-05-17 @ 22:20:07
URL: http://vanillab.blogg.se/
ina-bina

Har inte kunnat komma in på din blogg, men så upptäckte jag att du börjat skriva in "bogg" istället för "blogg" där uppe i rutan - smart :P



Det är Frida Johansson (eller ja, Lundgren heter hon nu) Hon är gift med Fredrik Wolf (som bytte till Lundgren). Oj vad jag rörde till det :P

2009-05-18 @ 17:03:17
URL: http://inabina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0