Viskar sånt som gör mig rörd

Har inget nytt att säga, därför har det åter igen varit tyst ett par dagar. Har varit i skolan en stund tidigare idag, en kort föreläsning igen och sen gick jag hem igen. Kan säga att jag snart har kommit ikapp med alla serier. Är bara Desperate Housewives jag är långt efter i, enbart för att jag inte varit sugen på att titta på det.

ikväll har jag annars suttit och lyssnat på Martin Svensson. Ju mer man lyssnar, dessto mer märker jag likheter mellan honom och FOB. Ni kan få kalla mig hur galen ni vill, men enligt mig så finns dom där. Det finns lika många tolkningar av Martins galna texter som det finns av de som Pete knåpar ihop. Fulla av liknelser och metaforer, gömda ledtrådar till vad det verkligen ska betyda, som man inte kan förstå utan att veta lite av bakgrunden och sammhanget låten var skriven i. Sen att musiken skiljar en hel del, hurm, minst sagt. Men det är inte det viktiga just nu. Men som sagt, det här är bara vad jag tycker och kanske är det bara så att det totalt slagit slint i mitt huvud. Det var i sånna fall bara en tidsfråga.



Kommentarer
em

Höll på o köra ihop sig på tisdag, men nu du.. ska kolla upp när jag kommer dit snart, just nu e jag bara för trött för de, sovit för lite o jobbat för mkt.. Oooo o jag är ikapp DH, o väntar med sjuk spänning på nästa avsnitt, tror jag blir galen;)

Puss

2009-05-14 @ 23:35:30
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0