My kind of drug


Har gett mitt beroende lite att leva på idag. En hel hög med ny musik att vända in och ut på. Har lyssnat på en hel del som jag snabbt tagit bort igen, eftersom det inte är något jag skulle lyssna på efter idag, utan det skulle bara ta massa plats. Helt onödigt. Bland annat så åkte Metric och 3oh!3 i papperskorgen. Eller jag sparade en låt med de sistnämnda, för den gillade jag verkligen.

Sen fick visserligen 2 album av The Cure åka med också, men 3 av de som jag lyssnade på fick stanna. De är verkligen ett band som man kan älska ett album och fullkommligt avsky ett annat. Annars så är de en mycket lyckad upptäckt, även om jag är ett par decennier efter. But music never goes out of style, eller hur? ;)

Andra som har fått bo-plats i mitt musik bibliotek är Demi Lovato, Kanye West och This Providence. Bara de tre säger väll en del om hur mixad det är i det biblioteket. Kanye var väll den jag var mest positivt överraskad på, gillade verkligen hans senaste skiva.

Ni får gärna komma med fler förslag på bra musik, är öppen för de mesta. Ni behöver dock inte slösa er tid med att förslå Kent, Håkan Hellström eller 50 Cent. Jag rekomenderar starkt Empires om ni inte hört dem innan. Ni kan ladda ner deras album gratis och lagligt på deras hemsida.


Kommentarer
Ida

Men Emma, Håkan är ju underbar ;) Jag har ju ingen aning om vad du tycker är bra, men själv gillar jag Kings of Leon, Phoneix (Lisztomania) och just nu lyssnar jag på Regina Spector.

Jag har aupairmöte på natten mellan lördag och söndag, vi ska vara med i L.A.T.E bikeride, eller vad det heter. Annars hade jag jättegärna följt med! Jag är också dålig på att ringa, ska försöka bättra mig!! Hoppas allt är bra med dig :)

2009-07-09 @ 07:21:55
URL: http://kristallregn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0