Someday we'll all get started

Jag som lovade mig själv innan jag åkte att jag skulle vara bra på att uppdatera medan jag är i Usa och har efter bara dryga veckan misslyckats med det. Det är helt enkelt så att jag inte bor vid datan så som jag gör i Sverige ;). Och därför har jag oftast inte orken att uppdatera något när jag väl sätter mig vid datan på kvällen, utan det blir mest att kolla alla andra bloggar, twitter, facebook och shit. Att byta tidzon har verkligen ställt till det med mina internet vanor, allt blir fel och det blir helt plötsligt så mycket att kolla på en gång. Anyway, jag kör väll en snabbgenomgång av veckan;

Måndag: Lämnade barnen i skolan och begav mig sedan downtown för att träffa Ida, en tjej som jobbar som au pair här i Chicago. Som jag hittade genom att googla och fick fram hennes blogg. Hon var iaf jättetrevlig och det är allt bra att ha någon man kan hänga med på helgerna. Dessutom blir hon nog mitt sällskap för Blink konserten. Kom hem mitt på dagen och städade lite och organiserade garderober. Hämtade barnen från skolan och de lekte på lekplatsen ett tag innan vi åkt hem och fixad middag.

Tisdag: Lämnade barnen i skolan och åkte sen bara hem för frukost innan jag åkte tillbaka till skolan för att gå på Nicke's avslutningsuppvisning. Dock hade jag fått fel tid och missade hela uppvisningen, men Nicke var glad ändå att jag kom och visade mig runt i klassrummet. Åkte på vägen hem från det en sväng förbi dollaraffären och Target. Starbucks införskaffades också ;).

Onsdag: Lämnade Marcus i skolan och sen gjorde jag och Nicke pannkakor till frukost. På förmiddagen tog vi en cykeltur/promend till en lekpark i närheten och sen hem för lunch. Framåt eftermiddagen åkte vi och hämtade Marcus och de lekte på skolgården en bra stund. 

Torsdag: Seg morgon med tv-tittande först och sen lekte barnen själv innan lunchen. Efteråt åkte vi iväg till Chuck-E-cheese's där de fick spela i spelgrejerna som finns där. Efteråt åkte vi iväg till en parl och försökte leka trots att det var väldigt blött överallt. Blev en kort tur dit och sen hem för att börja laga mat. Och nu istter jag här :)

Har även varit uselt väder hela veckan. Regn varjedag och ganska så kallt. Det är verkligen inte typiskt regnväder. Och jag må inte ha velat ha det kokhett direkt när jag kom, för att hinna vänja sig lite först, men det här är lite väl kallt tycker jag. Och regn sa jag aldrig nått om att jag ville ha. Hoppas helgen bjuder på mer sol iaf. Har inga direkt planer än, ska åka downtown en dag iaf, vet inte om det blir imorgon eller på lördag. Ska nog gå på bio en dag med, finns många bra filmer ute nu. Ska försöka att inte låta det gå 4 dagar tills nästa inlägg ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0