I know, you've heard it all before

Är lite lätt uttråkad och väntar på att min mat ska bli färdig, så jag tänkte att jag gör en liten musik frågelista. Det var ju ett tag sen. Jag ska även vara snäll och svara på Svenska trots att frågorna är på Engelska ;).

1. Of all the bands/artists in your cd/record collection, which one do you own the most albums by?
Fall Out Boy. Finns nog ingen tvekan på det. Är nog 6 st och sen en bränd med låtar som inte har blivit släppta på någon skiva.

2. What was the last song you listened to?
My moves are white (White hot that is) - Cobra Starship

3. What's in your record/cd player right now?
Har ingen cd-spelare, men den som jag senaste la in i bilen var Almost Here - The Academy Is...

4. What song would you say sums you up?
Wow, ingen aning. Det finns så många små delar av olika låtar som passar in på mig. Går inte att välja bara en.

5. What's your favorite local band?
Vet inget band från Trollhättan, så jag får väll ta ett från Chicago istället. Fall Out Boy räknas väll inte som lokalt band längre, haha. Empires får jag nog säga då.

6. What was the last show you attended?
Empires, förra fredagen.

7. What was the greatest show you've ever been to?
Svårt att välja mellan mina två FOB, men den första kommer alltid vara speciell eftersom den var först, så den får det bli. Tweeter Center i Mansfield, MA 31/5 - 2007.

8. What's the worst band you've ever seen in concert?
När jag var i Woodstock, NY såg vi ett band som verkligen var uruselt. ingen aning vad de hette, men de sjöng den underbara låten "Community College" som bestod mest av de två orden, hurm. Annars var det ett uselt på kåren i våras, haha.

9. What band do you love musically but hate the members of?
Har väldigt svårt för Kanye West, från vad jag har sett i intervjuer och liknande men jag gillar hans musik. Annars är det ingen jag kan komma på nu.

11. What show are you looking forward to?
Blink-182 den 15 Augusti.

12. What is your favorite band shirt?
Har bara med FOB så det får ju bli den, haha.

13. What musician would you like to hang out with for a day?
Pete Wentz. Skratta bäst ni vill, men han är mer än vad man tror. William Beckett hade jag annars gärna spenderat dagen med, om Pete var bokad menar jag ;).

14. What musician would you like to be in love with for a day?
En dag, det var snålt, hihi. Se svaret på frågan över, samma svar här, haha.

15. Metal question: Jeans and Leather vs. Cracker Jack clothes?
Ingen aning vad Cracker Jack kläder är så jag får väll säga det första.

16. Sabbath or solo Ozzy?
Inget av det.

17. Commodores or solo Lionel Ritchie?
Vet inget av Commodores, som jag vet om iaf, så det får bli Lionel solo, för han har en del bra låtar.

18. Punk rock, hip hop or heavy metal?
Av de tre, Punk rock.

19. Doesn't Primus suck?
Ingen aning, har inte hört dom som jag vet om.

20. Name 4 flawless albums:
Yikes! Okey.
Fast Times at Barrington High - The Academy Is... : Kan lyssna på det albumet när som helst, hur mycket som helst, utan att hoppa över en enda låt. Alla låtarna flyter så bra med varandra. Det måste ju kvalificera sig för att vara flawless.
From Under the Cork Tree - Fall Out Boy : Kommer nog alltid vara mitt favorit album med FOB och det är samma med det här, ingen låt behöver hoppas över.
Pretty. Odd. - Panic at the Disco : Må kanske inte vara helt flawless men väldigt, väldigt nära. Och min hjärna börjar svika mig att komma på fler perfekta album.
Taylor Swift - Taylor Swift : Bara för att jag alltid kan lyssna på den skivan, på henne i allmänhet, och min hjärna har helt lagt av, haha.

21. Did you know that filling out this survey makes you a music geek?
Som om det inte var konstaterat sen innan :P.

22. What was the greatest decade for music?
Har inte varit med om så mycket mer än -90 och -2000 -talet. Personligen har nog 2000-talet varit bättre, men det kom väldigt mycket bra musik under både -80 och 90-talet också.

23. How many music-related videos/dvds do you own?
3, kanske 4.

24. Do you like Journey?
Återigen, kan inte nämna någon låt eller sjunga någon som kanske är dom, men jag tror nog att jag skulle gilla dom, haha.

25. Don't try to pretend you don't!
Igen, troligen skulle jag gilla dom. Har hört att de gjorde massa ballder, sånt jag gillar.

26. What is your favorite movie soundtrack?
Oh, ingen aning. Brukar bara gilla någon låt här och där från filmer. Snakes on a Plane?, haha.  (kidding)

27. What was your last musical ‘phase' before you wised up?
Kan aldrig bli vis nog runt musik. Man gillar det man gillar, alla musik kan vara bra. man har bara olika smaker.

28. What's the crappiest CD/record/etc. you've ever bought?
Köpte en i kön till en FOB knsert, av ett band som jag nu inte ens minns namnet på, men jag vet precis hur skivan ser ut. Lyssnade på den två gånger bara innan jag gav upp på att någonsin tycka den var bra.

29. Do you prefer vinyl or CDs?
Cd's. Finns säkert en charm med Vinyl men musiken är det samma i slutändan.



Kommentarer
Pernilla

hehe ahh det är väl så, jag e ju egentligen vad de kallar cendre :P Råttfärgad om jag får säga det själv :P hehe



Vilken chock jag fick när jag kom in på din blogg nu å såg den ntya designen, den kändes inte alls i stil med de förra, men jag gillar den!!

2009-07-04 @ 11:18:19
URL: http://vanillab.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0