i breathe, i feel, i live. . . and it's all set to a soundtrack

Fatt ytterligare klagomal for dalig uppdatering. Ursakta for att jag har skaffat mig ett liv utanfor bloggen och internet. Okej, jag gor kanske inte sa mycket men for tillfallet sa kanns det inte sa viktigt att satta sig framfor datan. Nu ar forsta gangen jag ar online pa 3 dagar. Twitter blir lite mer uppdaterat eftersom jag kan gora det genom sms, sa vill ni ha en liten snabb update, kika i rutan till hoger :).

Helgen flog bara forbi den har veckan. Pa lordagen akte jag ner till stan och gick pa State Street och shoppade. Hittade allt en hel del och gjorde av med massa pengar, hurm. Sen hm och gjorde mig iordning infor kvallen. Blev som vanligt lite sen med att komma ivag men med lite tur sa kom bada bussarna valdigt snabbt och forsta bandet hade precis borjat spela nar jag kom till the Metro. De var fran Australien, ingen aning om vad de hette men sa jakla bra! Bade sang massigt och scen massigt. Verkligen ett bra satt att borja kvallen pa. Nasta band var inte riktigt lika bra. Mest for att musiken i sig var betydligt lugnare och mer melodisk an det forsta. Kandes som om de skulle gatt ut forst igentligen. The Veronicas var absolut lika bra live som de ar pa skiva. Bra scennarvaro, massa os och bra sang. Helt klart vart pengarna man spenderade den kvallen. Kan aven tillagga att jag markte av att jag inte brukar dricka drinkar som ar blandade ute, de ar sjukt starka.

Igar lag jag och Helen ute och solade pa formiddagen, sen akte jag med dom ner till lagunen vid Lincoln Park Zoo dar nagra av deras vanner var med och holl i en roddtavling, for att saga det enkelt. Sa vi satt dar ett par timmar och kikade pa roddarna nar de kom susande forbi i vattnet. Jag fick uppgraderat solbrannan ett par grader, vilket egentligen bara ar nodvandigt for jag var itne manga grader over min vanliga likblekhet innan :P

Nu har jag precis bokat biljetter till 2 konserter. En pa torsdag kvall med Bryan Greenberg, ni vet han som spelade Jake i One Tree Hill, och Empires i slutet av Augusti. Det har ar verkligen himmelriket. Bra musik, live, billigt. Det ar verkligen synd att man inte kan se och hora lika mycket av det i Sverige. Nu ska jag packa ihop lite lunch och badvaskan och jag och barnen ska bege oss till stranden.



Kommentarer
peyton

vart ska du se bryan greenberg?

2009-08-02 @ 13:10:47
URL: http://vi.blogsite.org


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0