I wish I could wake up happy every morning

Bra dag idag. På flera nivåer.
Började bra med min efterlängtade diagnos, haha. Var bara ordförståelse, för att se vilken nivå man ligger i fråga om sitt ordförråd. 1 ord på engelska, 5 på svenska, och sen skulle man välja vilket man ansåg passade bäst som översättning. Var tyvärr så att en del ord visste jag, men det fanns ingen bra översättning eller så kunde jag inte förklara det på svenska, men på englska var det inga problem. Al, vår lärare sa att de kunde tillgodoräknas ändå, om vi sa det till honom och han ansåg det var rätt. Fick i vilket fall 81/100. Är visserligen bra men jag ville så klart fått bättre.

Sen hade vi första grammatik lektionen, på svenska visserligen, för att vi skulle lära oss begreppen så först. Bra för min del, eftersom jag inte har någon koll på vad ordklasserna eller formerna faktiskt betyder, även om jag kan namnen på de flesta. Så finns ju en del att jobba på och det blev ganska rörigt efter ett tag i min hjärna. Läraren vi ska ha i det är iaf väldigt bra och trevlig.

Idag fick vi även tillbaka våra tentor som vi gjorde i början av december och jag som var övertygad att jag skulle få göra om fick mig en glad överraskning när det visade sig att jag var godkänd! Det känns fantastiskt bra att fått godkänt i den krusen. Hade inte varit kul att behöva plugga in allt det där igen, efterom de gått ett tag sen man hade de föreläsningar. Hoppas på samma goda resultat i det som jag lämnade in i fredags.

Efter skolan gick jag och käkade med Sara och Irsa. Hittade typ en salladsbar, som verkligen var prisvärd och hade mycket god mat. Bra att veta att den finns. Sen gick vi runt lite i Oden innan Saras man hämtade oss och jag fick skjuts hem. Ikväll blir det Desperate Housewives och Private Practice, som jag ännu inte hunnit kolla på.


Kommentarer
maria

grattis till godkänt i kursen! måste kännas super! :)

2009-01-12 @ 18:54:33
URL: http://huddleformation.blogg.se/
maria

svar: jadu, det har väl inte gått över huvud taget. mitt psyke svek mej och nu är jag tillbaks på ruta ett, tyvärr!

2009-01-12 @ 21:12:26
URL: http://huddleformation.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0