And I want it so bad. I'd shoot the sunshine into my veins

Tänkte göra en grej jag tänkt på ett tag. Nämligen att lägga ut "rekommendationer" på låtar och band jag gillar. Vill egentligen inte säga att jag rekommenderar utan mer pekar ut musik och om någon sen hittar ett band eller en låt som de älskar är jag bara glad om jag kan ha hjälpt till att få upp ögonen för dem. Och med tanke på att jag mer eller mindre lever på musik och hittar ny hela tiden och gärna delar med mig, tyckte jag det här var en bra ide. Jag tänkte även säga varför jag gillar just den låten.

Kanske blev lite rörigt, men ja, det var tanken i alla fall. Det var därför jag ville veta hur man bara fick upp ljudklipp men eftersom ingen visste så får det bli youtube-klipp. Och jag gjorde en egen video, som bara skulle fokusera på musiken, men youtube ville inte godta den. Vet inte varför, men men..

So here goes..



Första låten är "After the last Midtown show" med The Academy Is...
Det här är den bästa versionen jag kan hitta av den på youtube, finns ingen video med skivversionen tydligen.  Låten är i från deras senaste skiva Fast times at Barrington High och är just nu min favorit på hela skivan. Får nog ta det här på engelska om det ska bli rätt, haha.

This song makes my heart burst with all the feelings on earth, basically. This acoustic version doesn't give it justice even though Williams voice in the beginning of the clip makes the hairs stand up the recorded version is just better. The way it's not embellished with too much makes the way William sings stand out so much more. And when the music 'grows' or how you explain it, becomes more intense might be a better way to say, the whole song just become so much more. When I listen to it that's the way my heart behaves. It grows during the song just to explode in my chest at the bridge. Every time. And that's why I love it.


Nu vill jag höra vad ni tyckte om den? Ni behöver absolut inte ha samma åsikt som mig, jag är bara nyfiken..





Kommentarer
maria

fantastisk låt, verkligen!

2009-01-19 @ 17:49:11
URL: http://huddleformation.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0