I'm so annoying, making lists that no one cares about. Oh well.

Name your top 10 most played bands on iTunes (Or whatever musicplayer/program you have):

1. The Academy is...
2. Fall Out Boy
3. Hey Monday
4. Anders Johansson
5. Ashlee Simpson
6. Kate Voegele
7. Marie Digby
8. All Time Low
9. Blake Lewis
10. The Cab

(Låten som har mest spelningar har 7, eftersom jag nyligen varit tvungen att återställa alla spelningar. Ge mig 2 veckor till och listan ser troligen ganska annorlunda.)


What was the first song you ever heard by 6? (Kate Voegele)

Ja, vilken var det? Den som spelades först i One Tree Hill, men jag är usel och kommer inte på vilken det var. Kanske Kindly Unspoken? Maria, hjälp mig?! :)

What is your favorite album of 2? (Fall Out Boy)
From Under the Cork Tree. Det var den skivan som fick upp mina ögon för FOB och kommer alltid vara min all-time-favourite med dem.

What is your favorite lyric that 5 has sung? (Ashlee Simpson)
Oj, wow, ska man bara ta ut en textrad eller två sådär. Ashlee är iaf lite lättare än om det råkat bli FOB :P
"All the things left undiscovered, leave me empty and left to wonder" från Undiscovered.

How many times have you seen 4 live? (Anders Johansson)
Ja då ska vi räkna!  5! Och då räknar jag inte de gånger jag råkar springa på honom i Göteborg, utan de gånger jag sett honom sjunga. Annars skulle listan utökas med ganska många gånger :D

What is your favorite song by 7? (Marie Digby)
Har precis börjar lyssna på hennes musik, och har inte hunnit lyssna ordentligt på alla hennes låtar men den som jag just nu gillar bäst är Voice on the Radio.

What is a good memory you have involving the music of 10? (The Cab)
Hmm, jag brukar mest lyssna på dem när jag åker buss, dem passar bra som färdmusik :P. Vet inget direkt bra minne jag har av det, men jag blir alltid glad när jag lyssnar på The Cab.

Is there a song of 3 that makes you sad? (Hey Monday)
Ja, 6 Months. Den gör mig inte alltid ledsen men är jag på det humöret och den kommer på, och min hjärna börjar arbeta på övertid. Men jag älskar den ändå.

What is your favorite lyric that 2 has sung? (FOB)
Jag pratade för tidigt vid den tidigare frågan av samma sort. Suck. Hur i hela friden ska jag kunna välja? Jag gör en enkel variant och tar det som jag har tatuerat, även om det kanske inte är favoriten så där exakt, så kommer det från en av mina topp 5 låtar med dem. "The songs and the words own the beating of our hearts" från Sophomore Slump or Comeback of the Year.

How did you get into 3? (Hey Monday)
Tror inte det är till någons förvåning när jag säger genom Pete Wentz. Han skrev om dem konstant i sin blogg i början av sommaren (?) och jag kunde inte låta bli att kolla upp dem. Och blev fast direkt.

What was the first song you heard by 1? (The Academy is...)
Helt ärligt så vet jag inte. De var förband åt FOB på den första konserten jag var på, men jag tyckte inte om dem då, haha. Ni kan läsa tillbaka till den 31/5 -07 och se hur jag klagade över de usla förbanden. Nu lyssnar jag på 2 av dom, haha. Sen efter det så såg jag videon till "Everything we had" och gillade låten skarpt. Så det får bli den jag räknar som den första jag hörde med dem.

What is your favorite song by 4? (Anders Johansson)
If it's all I ever do. Alltid lika fin, sen första gången jag hörde den.


How many times have you seen 9 live? (Blake Lewis)
Aldrig. Men skulle gärna göra det :)

What is a good memory you have involving 2? (FOB)
Listan kan göras lång med fina minnen som har med FOB att göra. Självklart de 2 konserterna jag varit på. Ett annat underbart minne är när Jennie hälsade på mig i Usa, vi åkte i bilen och drack frappuccinos från Starbucks. Strålande solsken och ljumma vindar från de öppna fönstrena. FOB på hög volym och vi sjöng falskt med. Troligen fel text på många ställen, speciellt eftersom Jennie precis upptäckt det magiska med FOB. Det är ett fint minne :)

Is there a song of 8 that makes you sad? (All Time Low)
Nej, inte vad jag kan komma på.

What is your favorite album of 5? (Ashlee Simpson)
Autobiography.

What is your favorite lyric that 3  has sung? (Hey Monday)
"And I can't think of anybody else, who I hate to miss, as much as I hate missing you" från 6 Months. Det är svårt att bara välja favorit textrader bara sådär. Speciellt när hjärnan börjar bli trött, då tar man lätt det enda man kommer ihåg :P

What is your favorite song of 1? (The Academy is...)
"After the Last Midtown Show". Ord är överflödiga för hur underbar den här låten är, för mig.

What is your favorite song of 10? (The Cab)
Bounce.

How many times have you seen 8 live? (All Time Low)
Har aldrig sett dem uppträda men jag såg dom i somras på Angels & Kings i Chicago.

What is your favorite album of 1? (TAI)
Fast Times at Barrington High. Finns nog ingen låt man vill hoppa över när man lyssnar på den skivan. Det för mig är det ett ganska gott tecken på att skivan är bra.


What is a good memory you have cinsidering 9? (Blake Lewis)
Ja du, det blir lite samma svar som den första sån här frågan. Har inget direkt minne sammankopplat med Blake. Står ganska stilla i huvudet just nu.

What was the first song you heard by 8? (All Time Low)
Dear Maria, Count Me In.

What is your favorite cover by 2? (FOB)
Love Lockdown. Jag hörde deras version före orginalet, så jag visste inte ens att det var en cover från början. Som jag förstått et är det Kanye som gjort den först? Har nämligen hört ett par andra covers av den också. FOB gör den bäst, enligt mig iaf. Annars så gör de Mr. Brightside väldigt bra också.



Ja, det här tog ju sin lilla tid. Får gärna stjäla om ni vill och orkar..


Kommentarer
maria

hihi jajemen, visst var det kindly unspoken som spelades först! :)

2009-02-22 @ 11:21:31
URL: http://huddleformation.blogg.se/
me

Haha, from under the cork tree e min favorit också;)

Puss!

2009-02-23 @ 14:18:51
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0