I'm gonna hold you closer than before




1. Vad lyssnar du på just nu?

Younglife – Anberlin

2. Nämn en låt som gör dig ledsen.
Jag vet inte om det finns någon som gör mig riktigt ledsen, det kan nästan vilken låtsom helst göra om det bara är rätt tidpunkt. Jesus, take the wheel med Carrie Underwood gör mig alltid lite sorgsen, vet inte riktigt varför.

3. Vilken är världens mest störiga låt?
Det finns så många, hur ska man kunna lyckas välja en. Allt som 50 Cent har gjort? Kan man välja det som ett paket kanske? Finns säkert störigare, men jag kommer inte på det just nu.

4. Favoritband/artist, of all time?
Fall Out Boy

5. Band/artist du nyligen upptäckt?
Wilco och Phoenix. Så nyligen som igår. Bra upptäckter båda två.

6. Bästa kvinnliga röst?
Får nog säga Carrie Underwood. Hon är fantastisk.

7. Bästa manliga röst?
Oh gosh. Det får nog trots allt bli Patrick Stump. Han kan få det mesta att låta underbart.

8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?
Alternative. På senaste tiden har det dock blivit en hel del Indie och Rock också. Men jag kör på det mesta, så länge låten är bra spelar genren ingen roll.

9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
Fall Out Boy funkar alltid. Annars blir det nog en del Cobra Starship, Gabe gör mig alltid glad :)

10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
Igen, Fall Out Boy går alltid hem. Sen är lite screamo aldrig fel när man vill få ut lite ilska genom musik...

11. Senaste konserten?
26 Augusti, Empires.

12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
All Time Low och Mayday Parade.

13. Mest hatade bandet/artisten?
Carola. ugh...

14. Låt som får dig att tänka?
All musik får mig att tänka på ett eller annat sätt, men mest nyligen Love Like A Sunset – Phoenix.

15. Har du någonsin dejtat en musiker?
Ja.

16. Önskar du att du var musiker?
Hela tiden. Önskar verkligen att jag kunde spela ett instrument åtminstonde. Sången finns ju inte så mycket att göra åt.

17. Bästa tjejbandet?
The Veronicas, ett av de få banden jag vet som är bara tjejer. Eller ja, de har ju manliga musiker med sig på scenen men de är ju de enda som är med i själva bandet.

18. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.

Radio: What About Now – Westlife.

Cd: w.a.m.s – Fall Out Boy

Itunes: More Than A Memory – Garth Brooks

19. Vad tycker du om klassisk musik?
Beror på. Kan vara fint, men det är inget jag skulle sätta på och lyssna på.

20. Vad tycker du om countrymusik?
Jag gillar det. Kan vara väldigt bra och svängigt, men jag måste vara på humör för det.

21. Vad tycker du om death metal?
Skulle säkert kunna hitta några låtar jag gillar i den genren, men det är inte ett första hands val.

22. Senaste STORA bandet du såg live?
Blink -182. Kan väll slänga in Fall Out Boy också då, eftersom det var samtidigt.

23. Lyssnar du på musik på främmande språk?
Antar att Engelska inte räknas som främmande. Har nog en eller två spanska låtar men inget fullt album.

24. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
Ingen aning. Är väll bättre att någon annan svarar på det för att få till nått som passar.

25. Lyssnar du på radio?

Nej, har ingen radio. Händer att jag sätter på en radio kanal genom itunes.

26. Gillar du MTV?
Gillade när de spelade musikvideor, och då inte bara top40 med fokus på r'n'b och hip-hop. Gillar dock Made, det kan vara kul att se på när inget bättre finns.

27. Har du träffat någon känd musiker?

Ja, flera stycken. Sen kan man kanske gradera hur kända några av dom är.

28. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?

Weightless – All Time Low.

29. Låt(ar) som beskriver ditt liv?
Ska det här bli en hel bok eller? Finns för många som passar in, så många små ögonblick som kan definieras av en låt.


30. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?


Shane, Kian, Nicky, Mark (Bryan, för han är fortfarande med på den här låten). Ja, jag lyssnar på Westlife igen :P.

31. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
Jag skulle aldrig säga nej till Pete Wentz, haha. Sen vet jag dock inte om vi skulle vara så kompatibla i slutändan.

32. Favorit filmsoundtrack?
Jag lyssnar oftast inte på hela soundtrack, men av vad jag hört än så länge så är det till Jennifer's Body rätt bra.

33. Vad lyssnar dina föräldrar på?
Mamma lyssnar på dansband, vilket är anledningen till att jag kan sjunga med i det mesta från den genren från 80-90 talet. Ingen aning om pappa lyssnar på musik. Om han gör det skulle jag gissa på dansband även där.

34. Vad lyssnar du på precis NU?

Sacrifice Of Life - Midtown

35. Använder du bandtröjor?
Använder mina till att sova i.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0