Bookworm



Imorse ringde Anneli och väckte mig. Hon tyckte tydligen att jag sovit klart när klockan var halv 10, det tyckte egentligen inte jag eftersom jag var mitt upp i bra dröm som jag gärna hade drömt klart. Tanken var i vilket fall att vi skulle ta oss en tur in till stan. De planerna fick strykas när hennes bil beslutade sig för att gå sönder. Det var tur att hon inte hann hemifrån i alla fall, det hade inte varit kul. Istället blev det bara jag och Irsa som kom in till stan.

Kikade runt lite ute på gågatan, det var svinkallt! Näsan kändes genomfrusen och det gjorde ont att andas in luften till och med. Jag gillar verkligen inte det här vädret. 20+ ska det vara, minst. Blev lite lunch på Espresso house, för att värma oss, och sen en tur till biblioteket. För nu när jag är ledig, så ska jag ju läsa :P. Lånade 6 böcker, haha, + att jag har en här hemma redan som jag kommit halvvägs i. Får se om jag blir något visare med all den nya informationen i böckerna. 

Har även gjort en liten cheklista med saker jag bör göra under lovet. Vissa jag verkligen måste göra också. Finns 8 punkter, jag har gjort 2 idag, ska göra 1 imorgon, kanske 2 om jag kommer så långt. Är lättare att få saker och ting gjorda när man har det framför sig hela tiden, lite hånande sådär. Hoppas listan är full med kryss snart :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0