I'm not the answear to the questions you have

Blev lite mer än en timma försenad på väg hem från Boston och Linden slog nog tidsrekordet med att hinna till flygplatsen på 13 minuter från huset när han hämtade mig. Tog oss 16 på vägen hem och jag kan ju säga att han inte körde långsamt då ^^.


Måndagen startade fint med pojkarna, dom hade massor att berätta från helgen. Tanken var att vi skulle gå till poolen på eftermiddagen men när en av Lindens kompisar dök upp och skulle betsa/lacka altanen på baksidan så blev det inte av. Barnen var ute och hjälpte till i flera timma och jag fick läst i en bok för skolan. Helen tränade efter jobbet så vi hämtade henne vid studion efter det.


Tisdagen blev det lite ärenden inför partyt på lördag. Sen lekte barnen ute i alleyn med grannen och jag fick läst klart boken. En av alla de jag måste ha läst har jag klarat av. Gulliver's resor gav jag helt upp på. Den gick bara inte att läsa klart, urusel verkligen. Sen hade Helen bokat in sig för tatuering efter jobbet, så vi fick hämta henne efter den. Den blev i alla fall jättefin. Mamma's drömmar om att ha ett barn utan tatueringar är numera krossade, haha. Hon lär nog sucka och stöna över mig igen när jag kommer hem ;).


Onsdagen var stranddag. Vi kom iväg lite senare än planerat eftersom vi gav Linden skjuts för att hämta hans bil men mestadels av dagen spenderade vi på stranden. Återigen var jag duktig och satte på mig själv lite solskydd, för att inte få en sönderbränd rygg. Den här gången hade vi i alla fall sol och jag fick lite ny färg. Måste säga att det är lite hemskt att se hur blek jag verkligen är egentligen, nu när man ser skillnaden så tydligt där jag haft kläder på mig. Längtar inte till hösten då jag går tillbaka till likblek. För den är eftermiddagen hade Helen bokat in frisör,så jag lämnade av barnen där strax innan hon var klar och åkte ner till stan för att träffa Ida. Tanken var att vi skulle gå till en Potbelly's som hade utsikt över floden men den hade stängt redan vid 7, så det blev Starbucks den här gången också. Så vi satt där och pratade ett par timmar innan det stängde och det var dags att bege sig hemåt.


Idag har jag och barnen varit på bio. Vi såg G-Force, som var helt okej. Jag tyckte väl att det var lite väl mycket explosioner och sånt för att verkligen vara en barnfilm men för oss vuxna fanns det gott om repliker för att påminna oss om 'riktiga' action filmer. Den bästa enligt mig var helt klart "Yippe ka-yay, coffeemaker" :P. Märktes helt klart att Jerry Bruckheimer hade haft ett finger med i spelet i alla fall. Sen var det nästan dags för att ta en tur till biblioteket innan simklassen. Lånade ett par nya böcker inför hösten, känner att jag behöver lägga på ett kol om jag ska hinna läsa klart de flesta innan vi börjar. Satte mig på Starbucks medan barnen simmade och Helen kom lägligt precis när dom var klara. Nu har vi precis kommit hem och jag och Helen ska strax sätta oss och kolla på tv.


Jag håller mig hemma ikväll eftersom jag har planer på att gå ut imorgon. Lollapalooza festivalen är den här helgen men jag har tyvärr inte råd att gå, biljetten ligger på $200 vilket är lite för mycket för min del. Men det hade verkligen varit kul att gå på. Det betyder dock inte att jag inte kan ha kul på efterfesterna, hehe. Blir nog Angels&Kings imorgon, med förhoppning om att stöta ihop med en viss person ;).


Den här veckan har förövrigt gått jättefort. Är redan torsdag kväll och det känns som igår jag kom hem från Boston. Har bara 3½ vecka kvar här, kan inte förstå vart tiden har tagit vägen. Ska se till att göra det mesta av vad som är kvar i alla fall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0