I've said it all before but I'll do it again



Jag vet att jag har tagit upp det här förrut i bloggen, men jag kan inte låta bli att göra det igen för det är viktigt. I helgen genomförde Invisible Children en aktion i hundratals städer, i hela världen, för att stoppa kriget i Uganda och befria de barn som mot sin vilja har varit tvugna att bli soldater.

För att få mer information om vad som faktiskt pågår, och har pågått i över 20 år, så den här filmen. Den tar bara 30 minuter men du kommer tänka på innehållet längre än så. Gå även in på deras hemsida och se vad du kan göra för de här barnen.

Detta är något som ligger mig varmt om hjärtat och visst finns det andra organisationer, andra människor i världen som behöver hjälp men man kan bara engagera sig i så mycket. Jag stödjer IC i deras kamp, gör du?


Kommentarer
Pernilla

he he, ah jag gissar på att du har många "amerikanska" namn på lager! Vistas man lite utomlands inser man ju hur många fina namn det finns. Fast så vill man fortfarande ha ett namn som folk kan uttala också.

2009-04-28 @ 20:12:29
URL: http://vanillab.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0