I had just begun to forget

Det gick nästan att bortse från det faktumet att jag fyllde det där hemska nummret, om det inte hade varit för att alla skulle envisas med att skriva det överallt :/ Men det var allt en fin födelsedag, så där lagom med firande också. Irsa och Sara är på väg hem till mig nu för en filmkväll så ger en snabb update på vad som hänt de senaste dagarna.

Torsdag: Skola och sen efteråt kom Jennie till Trollhättan och vi gick och fikade tillsammans med några från klassen. Vi hann även med en snabb tur till Överby och sen en massa tjöt på busshållplatsen innan hon åkte tillbaka till Edet. Sen gick jag hem och pluggade grammatik. Mindre kul.

Fredag: Grammatik omtenta på morgonen. Gick bättre än första gången, något som i sig inte säger att jag klarade det den här gången. Men det kändes betydligt bättre iaf. Får se på måndag eller tisdag, troligen. Mamma hämtade mig på skolan och vi åkte till Överby, där vi träffade Anneli och barnen. Fika och mathandlande. Sen bar det av till Edet där vi började förberedelserna inför kalaset. Mitt i allt blev det att åka hem till min moster och morbror för att fira hennes födelsedag. Fick träffat mina kusiner och deras familjer, bland annat två kusinbarn som jag aldrig sett innan. Blir lätt så när man lämnar landet i över 2 år. De andra kusinbarnen hade även de hunnit växa ordentligt sen sist.

Lördag: Mamma väckte mig vid 8 och då var det frukost och sen direkt till att laga mat. Vi gjorde 4 matpajer och jag gjorde klart tårtan. Dukning och liknande fixades med. Sen kom mammas 'gubbe' Lars, syster+famij och bror+familj vid 11 och det blev lunch. Kaffe+tårta och en del prat. Alla åkte hem och sen blev det diskning och ihopplockning av allt. Efteråt satt jag, mamma och Lars på den solig balkongen och drack lite vin. Eller aj, Lars drack öl. Jag fick tog bara ett litet shot-glas, var inte så sugen. Åkte hem vid 17 tiden och har nu städat som en tok, för lägenheten såg ut som skit. Råkade även skada min tumma ganska ordentligt. Men det läker väll det med.

Nu ska jag plocka fram lite glas innan dom där två dyker upp. VickyChristinaBarcelona ska det ses på idag, om de hyrde som jag önskade :P



Kommentarer
J

Grattis på namnsdagen! det är Olaus idag. . hihi. Kommer du ihåg när vi tjatade om det, och skrev upp det på min garderob, på den gamla goda tiden?



Haha

2009-04-19 @ 09:52:33
URL: http://jencie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0