Moving pictures

Fixade för skoj skull till mig de 5 första avsnitten av Sunset Beach häromdagen. Serien är verkligen nostalgi för mig och jag minns hur insatt man verkligen var, och hur dålig serien egentligen är. Något man visste mycket väl, men kunde bara inte sluta titta. Kollade på de 2 första avsnitten igår kväll. Jag minns inte ens att jag sett dom innnan, eftersom jag inte såg serien från början, men visste mycket väl vad som skulle hända. Och jag förstår verkligen hur man kan bli så fast i det. Bara efter dessa två avsnitt vill jag se mer, veta mer om karaktärerna osv.. Trots att jag redan vet allt som ska hända, har sett det innan och kan utan problem säga vem som kommer dö och vem som komma bli tillsammans med vem. Det är verkligen som en jäkla drog. 

Sen satt jag ju med andan i halsen när jag kände igen mig. De spelade ju som sagt in i Long Beach, CA och där var jag tidigare i år, enbart för att förverkliga en barndomsdröm. Då tyckte jag inte att det såg ut så som jag mindes från de jag sett på tv, men igår såg jag det verkligen. Visst att de numera har byggt ut piren en del och gjorde en gångbana på ena sidan av piren ner i sanden som inte var där då, men det är samma ställe.


Nu ska jag sluta tönta mig och gå in i duschen. Min hemmagjorda hårinpackning har suttit i snart 1½ timme, så det är väll dags för den att sköjas ur.



Kommentarer
maria

sunset beach väcker verkligen minnen! jag minns hur jag följde det slaviskt och varje gång du hade varit i usa så fick jennie och jag reda på en massa som skulle hända, haha! :)

2008-11-08 @ 19:25:59
URL: http://huddleformation.blogg.se/
em

Long beach? Vart i CA e den, ringer massa oklara klockor här inne..;) Hahaa jag minns hur jag alltid kollade på suset beach o mamma klagade över amerikanska skräp-serier nånting;) haha

Jaaaa träffas låter underbart. Efter 25e låter långt men vad göra när ekonomin inte tillåter annat?=P

PUSS!

2008-11-09 @ 02:43:09
URL: http://glasfjarilen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0