Back in business

Tillbaka hemma igen efter skolhelgen. Hade verkligen jattekul, var massa roligt folk dar kursen var verkligen intressant. Handlade om Cultural Dynamics and American Society. For att skriva det i svenska och lite kortfattat sa pratade vi om hur Usa har blivit sa mangkulturellt som det ar och en hel del om immigration och hur man pa ett bra satt kan anpassa sig till att bo i ett nytt land. Later kanske inte sa intressant men for oss har som verkligen tagit del i den processen sa var det ett nytt satt att fa perspektiv pa vissa saker vi upplevt har.

Tappade inte heller bort mig mellan alla buss/tunnelbana/tag byten. Kanner mig lite sakrare med att aka till NYC igen, vilket jag aven ska gora ganska snart, maste ju som sagt fa tag i ett pass, haha. Gick aven ut pa fel gata nar jag skulle ga till tunnelbanan fran tag stationen, men upptackte till min stora gladje att jag stog pa gatan mitt emot FUSE studion, vilket for er i Sverige troligen inte sager mycket, men det ar i alla fall min nya favorit tvstation. Det ar en musik kanal som spelar mer rock, alternative, punk, emo... musik och har en super kul talkshow som jag kikar pa varje dag som spelas in dar. Skulle sa garna vilja vara i publiken till den.. Sa jag hade stora ogon nar jag stog och kika over gatan pa det, haha.. Fanns nog manga som trodde jag var tokig, hurm.. Sen vande jag pa mig och upptackte att Madison Square Garden var precis bakom mig.. Marks att jag verkligen inte vet natt om vart saker och ting ligger pa Manhattan.

Jag ar annars valdigt paranoid nar jag gar i NY, tror hela tiden att folk ska rana mig sa vaskan sitter klistrad vid min sida och jag ar livradd att folk ska stoppa ner handerna i min ryggsack. Sa nasta gang ska jag inte ha sa mycket packning nar jag aker dit, hurm... och forhoppninsvis inte heller vinter jacka, kanner att jag valdigt garna vill skrota den.. Men det drojer nog nagra veckor till innan jag helt kan hanga undan den..


Kommentarer
iza

wiie kul att du är tillbaka! :)

2008-03-10 @ 15:52:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0