It makes you wonder

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2731989.ab

Ar andra gangen jag laser om det har idag, forst pa Perez Hilton och nu Aftonbladet.
Jag horde visserligen om det har for nagra manader sen, eftersom en kompis till Jess kanner skolskoterskan pa skolan Glouchester. Tydligen hade de tjejer som fick negativa besked borjar storlipa och varit helt fortstorda over att inte vara gravida, for att sen manaden efter komma tillbaka igen och velat gora ett nytt test. Flera stycken till och med sa unga som 14 forsokte verkligen bli gravida. Jag forstar bara inte varfor, speciellt inte nar jag vet hur dyrt det ar har i Usa att ha ett barn, med alla forsakringar for att fa sjukvard, skola och sa mycket annat. Sen sa stojer jag ju inte heller det beslut manga skolor har har tagit, att inte undervisa tillrackligt bra i manet utan bara saga till dom att inte ha sex och sen blunda for att dom har det. Finns inte direkt nagra ungdomsmottagningar har heller. Anyway, det ar verkligen ett fenomen det har.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0