On the outside looking in

Manga mammor har i Usa verkar ha nagot emot au pairer/nannies. De har inga problem att lata oss ta hand om deras barn, men att sen vara trevliga mot frammande au pairer-nannies ar tydligen valdigt svart. De ar inte sa mycket av de som faktiskt annvander barnvakt, de arbetande mammorna utan de som ar hemmamammor. Har markt under hela tiden som jag lamnat Ben av i skolan att de anser inte att vi kan var del av deras "klubb". I borjan var alla valdigt trevliga, pratade med mig och fragade saker om Ben och Rachel. Tills dom fick reda pa att jag var deras nanny, och inte deras mamma. Attityden forandrades som om man vant pa en skiva, melodin var en helt annan. Numera kan man vara nojd om man far ett hej.

Det ar som om de tror att bara for att man far betalt for att ta hand om barnen sa bryr man sig inte, man kan inte veta nagot om hur det ar att ha barn och kan inte ha nagra vettiga asikter om barn och barn uppfostran. Genom denna helt absurda slutsats sa vill dom inte beblanda sig med nannies. Och det ar inte bara jag, utan det finns fler nannies i Bens klass, som far samma behnadling. Alla mammor star i en klunga och diskuterar och gor planer medan vi star utanfor och iaktar. Ar inte heller sa att man inte forsokt ta sig in, for jag vet att Ben hade garna lekt med flera av barnen till dessa mammor, men allt man far ar ett snasigt hej och och blick som sager : Sorry, you don't belong here!

Jag blir bara trott pa det. Visst jag vet inte hur det ar att vara mamma, men med det jobb jag har ar det bra nara. Jag alskar de har barnen av hela mitt hjarta. Det ar inte bara ett jobb, det kan aldrig bara bli ett jobb. Man blir alldeles for kanslomassigt indragen for att kunna se det enbart som ett jobb. Varje dag stoter jag pa samma saker som de mammorna vid skolan gor. Och trots att jag inte ar Ben och Rachels mamma maste jag komma pa losningar, nya lekar, avbryta brak, satta Ben i timeout osv.. Det ar inte rattvist att de ska se pa mig som om jag inte skulle kunna tillfora nagot inom deras "klubb". Sen ar det dessutom ar barnen som far lida. Ben hade kunnat bli deras barns basta kompis, men nu far dom aldrig den mojligheten pga att de inte accepterar att jag bara ar nannyn. Sen kan man ju tolka det som att de ser ner pa Jess eftersom hon inte stannar hemma, sa som dom gor. Finns manga mojligheter. Jag ar bara trott pa det..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0