Passover Celebration

Akte som sag ivag igar till Mashpee for att fira Passover. Jag hade noll koll pa vad det var vi skulle fira, icke-judisk som jag ar, men det ar alltid trevligt att traffa "slakten". Dessutom brukar den judiska maten vara underbart god.
Blev absolut inte besviken pa maten, ar dessutom underbart nar man sjalv inte behover laga den. Sen hade Cheryl, Jess kusin, bakat brownies som verkligen smakade himmelskt. Och da var dom aven inte ens gjorde med mjol, utan natt annat eftersom man inte far anvanda mjol pa Passover.

Fick dessutom lart mig vad vi firade, och det var judarnas utgang fran Egypten till Israel. Samma historia som vi har i bibeln med alla plagor och sen nar Moses delar Roda havet och dom vandrar runt i 40 ar. Laste boner och allt sant dar pa hebreiska. Jag satt dessutom kvar efter middagen och laste klart med Cheryl och hennes pappa, enbart for att jag var intresserad.

Nagot som verkligen ar intressant ar att ju fler judiska hogtider jag foljer med pa och ju mer intresse jag visar for religionen, ju trevligare blir Jess farmor mot mig. Hon gillar vall att nagon ar intresserad eftersom ingen i hennes familj ar speciellt religios, haha. Men nej, jag tror inte jag ska ga och bli judisk, klarar mig allt utan det.

Sen blev man vackt imorse vid 6 tiden av alla barnen. Somnade om till halv 8 nar samma sak hande. Da gav jag upp. Var hemma igen vid 10 tiden.. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0