Blixtar och Dunder

Akte trots allt med till Six Flags, Emmy ville hora talas om nagot annat. Hon sa att jag fick vara forbanand om ajg ville, jag kunde ha kul iaf. Var visserligen aldrig riktigt arg pa varmen, trots att det var extremt varmt, varmare an vad det hade sagts pa vaderleksrapporten. Emmy och Najda var sena nar jag kom for att hamta dom, ingen overraskning dar inte. Rob var inte sa glad nar vi val kom dit vi skulle motas, en halvtimme sent.

Six Flags var som vanligt fullt med folk, runt timmes koerna till alla akattraktioner. Vi tjejer ville garna ga runt och titta pa andra saker ocksa, inte bara aka grejer. Sa blev pojkarna sura och ville inte ga med oss langre. Sa sagt och gjort, dom traskade ivag och sitt hall och vi at varat. Det hade borjat svlana av lite framat eftermiddagen iaf, och solen gatt i moln. Runt 6 tiden borjade det regna lite latt, vilke var skont lattade upp luften lite. Sen anr det val borjade vraka ner och aska och blixtra var det mindre kul. Alla akattraktioner stangdes pga askan. Sa da stog vi mest dar och undrade vad vi skulle hitta pa.

Vi tjejer gjorde tatueringar, kan gora bade airbrush och henna dar. Jag satsade pa henna, haller lite langre. Det enda ar att det blir brunt och inte svart. Men om 3 veckor kommer den anda vara borta..Gick och handlade lite godis, dom har roliga saker som inte finns i affarerna, typ klubbor. Nagor jag avrit sugen pa i flera veckor. Sa jag fick kopt tva stora. Hade konstiga smaker visserligen, till exempel jordnotssmor och sylt - klubba. inget jag skulle stoppa i min mun iaf. Efter nastan en timme hade askan forsvunnit och regnet slutat. Akattraktionerna borjade funderga igen och en valdigt bra sak med regn ar att allt folk flyr faltet fort. Inga koer, bara att springa runt, runt, runt..

Vid 8 tiden var alla helt slut sa vi begav oss hemat. Bestammde vi skulle ha en sen middag tillsammans nar vi kom tillbaka sa vi mottes pa TJI Fridays. Korde pa bra tid trots att regn och aska gjorde att de forsta 20 minuterna gick langsamt. Men nar val regnet slutat och det bara var blixtrar kvar var det bara att kora pa. Middagen avr trevlig, och innan vi visste ordet var var vi tvugna att ga, for dom stangde. Korde hem Emmy och Nadja och sen tillbaka till mig. Klockan var da redan halv 1, men jag ahde lovat att ringa Magda nar jag kom hem.

Lag och pratade med henne i nastan tva timmar! Kandes sa konstigt att hon ar sa langt borta och inte bara tre minuter bort. Men hon verkar ha det bra, famijen ar jattetrevlig. Barnen ar tydligen lite at det vilda hallet, men hon tror allt hon ska klara av dom. De har en au pair redan som byter familj pga barnen, men bade jag och Magda fick intrycket att hon inte var redo for 2 sa sma barn och kraver sa mycket talamod och uppmarksamhet. Och hon verkar bara vilja festa hela tiden, eftersom det ar vad hon gor varje helg och flera ganger under veckan. Jag skams over att hon ar svensk! Aker amn som au pair maste man inse att det handla rom att ta hand om barn, och barn tar mycket energi, talamod och att man kan inte rakna med tat det ska vara latt.

Efter vi lagt pa var klockan efter halv 3, jag var helt slut. Somnade gott men vaknade tva timmar senare av aska. Det som vi lamnde bakom oss i Springfield hade kommit till Canton. Valdigt hog volym pa askan och regnet bara vrakte ner. Gick ut pa verandan och satt i soffan dar ett tag och tittade pa blixtarna. Sen insag jag hur trott jag fortfarande var och gick och la mig igen.  Vaknade och trodde inte det var sant nar klockan visade halv 11! Har inte sovit sa lange pa manader.. Sa an sa lange idag har jag inte gjort sa mycket, dushat och sitter nu har. Ska kanske ga pa bio, om jag hittar en film jag vill se. Sen ikvall ska jag nog ga pa October-fest med ganget fran igar. Alla tyskar ska forsoka lara oss svenskar deras tradioner.. Om det inte regnar vill saga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0