The Titanic vs. Titanic

Fick idag kollat klart pa filmen jag borjade pa i lordags, The Titanic. Det var inte den underbara klassikern gjord av James Cameron utan en film som var gjord 2 ar innan med bland andra Catherine Zeta Jones och Peter Gallagher. Skrammande nog var filmerna sjukt lika. Och da menar jag inte det att dom var pa Titanic och baten sjonk, konstigt vore annars. Utan mer hur allt utspelade sig, replikerna och sanna saker. Man fick verkligen kanslan av att Cameron bara kopierat det mesta fran den har filmen och gjort en ny, fast med mer pengar.

Men som det Titanic-fan jag ar, har faktiskt sett filmen 33 ganger, sa maste jag saga att Camerons version ar ett masterverk. Effekterna ar battre, dialogen ar battre och sjalva historien ar battre. Inte for att den gamla var dalig, verkligen inte. Fanns massor av saker som var bra. Speciellt slutet var mycket trevligare, kandes som det slutade lite mer lyckligt, om det nu ar mojligt efter det hemska som hande och skadespelarna var valdigt bra. Men som sagt, jag haller mig till den nyare versionen..


Kommentarer
Anonym

titanic freak :P

2007-03-06 @ 10:10:56
issaaa

det var jaag ;)

2007-03-06 @ 10:11:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0